Tiedote tehtaan laajennusosan valmistumisesta

Toimitusjohtaja Eerikki Vähäpuheinen on murahtanut aamulla suupielestään toimistosihteeri Heljä-Helinä Tuulispää-Myrskyselle käskysävyisen komennon kirjoittaa lehdistötiedote vanupuikkotehtaan laajennusosan valmistumisesta ja käyttöönotosta.

Heljä-Helinä ei aikaile vaan tarttuu toimeen seuraava tiedote-resepti ohjenuoranaan.

1. Mitä?
  2. Missä?
  3. Milloin?
  4. Kuka?
  5. Miksi?
  6. Miten?
  7. Mitä sitten?

”Oy Vaha-Veks Ab:n vanupuikkotehtaan laajennusosa on valmistunut ja se otetaan käyttöön maaliskuun alussa. Vaha-Veksin laajennusosa sijaitsee vuonna 1999 käyttöönotetun tehtaan pohjoispuolella Kärsäkynkään teollisuusalueella aivan Lampolanmäen aseman tuntumassa. Laajennusosan rakentaminen aloitettiin vuosi sitten keväällä ja se valmistui suunnitellussa aikataulussa. Vaha-Veks on maamme johtava vanupuikkojen valmistaja. Laajennusosa kaksinkertaistaa sen tuotantokapasiteetin, josta riittää tämän jälkeen vanupuikkoja myös vientiin. Vaha-Veks vie vanupuikkoja useiden EU-maiden lisäksi myös Kanadaan, Japaniin ja Uuteen-Seelantiin. Laajennusosan rakentaminen tuli mahdolliseksi Vaha-Veksin tuotekehitysyksikön uuden korvapuikkoinnovaation ja sen kehittelyyn saadun Yhdistyneiden Aistiliittojen Keskusjärjestön myöntämän tutkimusapurahan avulla. Innovaation odotetaan vähentävän korvatulehdusten määrän puoleen. Johtavat korvalääketieteen asiantuntijat maassamme suhtautuvat innovaatioon positiivisesti ja odottavat siltä paljon.”

– Hmm, mitä täräyttäisin otsikoksi, Heljä-Helinä pohdiskelee ääneen. – Haa, nyt tiedän!

”Kotimaisia korvapuikkoja kaikkialle maailmaan”

Ei kommentteja vielä.

Jätä kommenttisi